|
Elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások Elekronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató Iparűzési adó megfizetése euróban és dollárban
Önkormányzati ügyek. Mindenkinek. Bárhonnan.
A sorban állás a múlté, intézze ügyeit mostantól online! Az online elérhető Önkormányzati Hivatali Portál nemcsak magánszemélyeknek, hanem a vállalkozásoknak is megkönnyíti a mindennapjait. Az e-ügyintézési felületen keresztül az ország bármelyik pontjáról, gyorsan és kényelmesen intézhetők az önkormányzati ügyek. Az elektronikus ügyintézést választók így nemcsak a sorban állás miatti bosszankodástól kímélik meg magukat, hanem támogatják a papírmentes és környezetkímélő ügyintézést is. Egy új vállalkozás elindítása, vagy egy meglévő adminisztrációs feladatainak teljesítése mellett nehéz a rohanó hétköznapok során még az önkormányzati hivatalt is útba ejteni. Szerencsére manapság erre már nincs feltétlenül szükség, hiszen van olyan digitális tér, amelyre belépve egyre több helyi hivatali ügy elintézhető. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális ügyek sora indítható és egyszerűen nyomon követhető. A portál segítségével a papír alapú, személyes megjelenést igénylő ügyintézés helyett az ország bármely pontjáról, bármikor, kényelmesen, online is intézhetők akár a magán és vállalkozói helyi adóügyek is. Adóigazolás kérhető, túlfizetés esetén átvezetés és visszatérítés kezdeményezhető, gépjármű-, illetve termőföld adó jelenthető be, valamint helyi/önkormányzati adó- és értékbizonyítvány igénylésre is van mód. A helyi iparűzési adó bevallása a portál segítségével szintén könnyűszerrel megoldható, függetlenül attól, hogy általános vagy ideiglenes tevékenységről van szó. Az elektronikus ügyintézésnek köszönhetően jelentősen megrövidül a helyi adóbevallásra fordított idő. A lakosság mellett a gazdálkodó szervezetek is kényelmesen teljesíthetik helyi adóbevallással kapcsolatos kötelezettségüket, és lekérhetik helyi adóegyenlegüket. Az online rendszerbe való belépést és személyes azonosítást követően ismét időt takarít meg a rendszer a felhasználónak, ugyanis közhiteles nyilvántartásokban meglévő személyes adatok már automatikusan kitöltve jelennek meg az űrlapokon. Az online ügyintézési felületen közel félszáz különféle ügy indítható, többek között ipari és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, valamint szociális, sőt az Önkormányzati Hivatali Portálról is közvetlen linken elérhető, az úgynevezett e-Papír szolgáltatás (epapir.gov.hu) segítségével szinte bármilyen egyéb ügy is benyújtható elektronikus úton. A bejelentkezett felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megtekinthetik, hol tart az adott ügy, illetve az előzetesen már kitöltött űrlapjaikat is könnyedén elérhetik. Az Önkormányzati Hivatali Portál az https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon és településünk weboldalán is elérhető.
Intézze önkormányzati ügyeit elektronikusan!
Kényelmes és gyors megoldást nyújt a bárhonnan elérhető Önkormányzati Hivatali Portál Házasságkötés, gyermekszületés, építkezés, autóvásárlás, vállalkozásindítás, mind-mind fontos és örömteli, ugyanakkor kétségtelenül hivatalos ügyintézéssel is járó események. Januártól már minden magyarországi településen, így nálunk is elérhető az Önkormányzati Hivatali Portál szolgáltatás, amelyen keresztül online, akár a saját nappalinkból is kényelmesen és gyorsan intézhetők az önkormányzati hivatali ügyek a hét minden napján. Így életünk kisebb-nagyobb eseményei és azok adminisztrációs feladatai is sokkal könnyebbé válnak. Évente számos hivatalos ügyben keressük fel a helyi önkormányzatot, a hivatali látogatások száma pedig tovább nő életünk nagy pillanatainál. Anyakönyvi kivonat kiállítása, gépjármű- és építményadó bejelentés, szociális támogatási kérelem benyújtása, szálláshely nyilvántartásba vétel, iparűzési adó bevallás és még sorolhatnánk azon tevékenységeket, melyek általánosan a személyes ügyintézések közé tartoznak és automatikusan a hosszú sorban állás jut róla eszünkbe. Ez a kép azonban 2019-től teljesen megváltozik, mert az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül már egyre több ügyet elektronikusan is intézhetünk, amikor időnk engedi, akár a vasárnapi ebéd után is. Az e-ügyintézés országosan egységes ügymenetet biztosít és ahogy a személyes ügyfélfogadásnál megszokhattuk, úgy a digitális térben is végig vezet minket a jól ismert folyamatokon. Első lépésben saját magunk beazonosítása történik, majd a lakossági és vállalkozási ügyintézés kiválasztása, ezt követően pedig a szükséges adatok megadása. Mindezt a legnagyobb biztonság mellett, gyorsabban, átláthatóbban és papírmentesen, vagyis környezetkímélőbb módon tehetjük, mint korábban. Az Önkormányzati Hivatali Portálon keresztül bejelentkezett felhasználók számos helyi lakossági, ipari, kereskedelmi, szociális vagy adóügyet indíthatnak, az online űrlappal nem rendelkező ügyek esetén pedig az e-Papír szolgáltatást lehet igénybe venni. Az e-ügyintézést választókat a belépést követően azonosítja a rendszer és az űrlapok általános adatai automatikusan kitöltésre kerülnek, rövidítve így a ráfordított időt. A felhasználók bármikor nyomon követhetik az általuk elektronikusan indított helyi önkormányzati ügyeket, így pár kattintás után megismerhetik a folyamatok aktuális állapotát és megnyithatják a lementett űrlapokat. A gyorsabb ügyintézést támogatja, hogy a lakosság mellett a vállalkozások is kényelmesen teljesíthetik adóbevallással kapcsolatos ügyeiket és távolról is lekérhetik helyi adóegyenlegüket és aktuális folyamataik státuszát. Az Önkormányzati Hivatali Portál a https://e-onkormanyzat.gov.hu weboldalon érhető el, melyet településünk weboldalán is megtalálnak.
Szociális Szolgáltató Központ fejlesztése VámospércsenS Vámospércs Városi Önkormányzat 2016. évben pályázatot nyújtott be az Szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése tárgyú TOP-4.2.1-15 kódszámú pályázati kiírására „Szociális szolgáltató Központ fejlesztése Vámospércsen” címmel.
Befejeződött a Vámospércsi Művelődési Ház és Könyvtár intézményrendszerének tanulást segítő infrastrukturális fejlesztése
Vámospércs Városi Önkormányzata 19.999.886 forint uniós és hazai támogatást nyert az Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program Könyvtári intézményrendszer tanulást segítő infrastrukturális fejlesztései című pályázati felhívás keretében IKT eszközök, szoftverek beszerzésére valamint a könyvtári terekben oktatási és foglalkoztatás jellegű tevékenységek megvalósítására. A projekt 2019. február 28-án sikeresen befejeződött. A projekt megvalósításával az önkormányzat hozzájárult a könyvtári intézményrendszer egész életen át tartó tanulást támogató oktatási-képzési szerepének erősítéséhez és megújításához a szolgáltatások IKT hátterének és a szolgáltatási terek fejlesztéséhez és egyúttal a célcsoport számának emelkedéséhez. A projekt keretében beszerzésre került nagy teljesítményű adattároló rendszer, mellyel biztosított az adatok hosszú távú, biztonságos tárolása. A hosszú távú üzemeltetési költségek minimalizálása érdekében egy Windows Server Essential 2016 rendszer került telepítésre, amely biztosítja az adatok megfelelő jogosultság szerinti kezelését, hozzáférését, valamint az IKT eszközök központi felügyeletét, ezzel támogatva a mindennapi munkát. Az eszközrendszer bővül interaktív táblával, projektorral, tablettel, ezáltal hatékonyabbá váltak a szakkörök és jelentős mértékben növekedett a megjelentek aktív részvétele. A grafikai és a képszerkesztő szoftver a könyvtár marketing tevékenységéhez, a már elkészült fényképek szerkesztéséhez, illetve az oktatási anyagok előkészítéséhez nyújthat nagy segítséget. A Könyvtár oktatási, képzési céljait oktatást támogató laptopok (táskával, operációs rendszerrel, Office szoftvercsomaggal, egérrel) beszerzésével biztosították. A laptopok mellett a könyvtárban szükséges asztali számítógépek is beszerzésre kerültek. A projekt keretében az önkormányzat az elkövetkező 5 évben évente legalább 3 nem formális tanulási program megszervezését és lebonyolítását vállalta. A projekt megvalósulása során teljes mértékben biztosított volt az egyenlő hozzáférés a hátrányos helyzetű és a halmozottan hátrányos helyzetű emberek részére is. További információ kérhető: Vámospércs Városi Önkormányzat 4287 Vámospércs, Béke u. 1. Tel: + 36 52 591-515 Fax: + 36 52-591-515 E-mail: Eon tájékoztatóSzolgáltatásaink kiváló minősége és a biztonságos ellátás érdekében folyamatos korszerűsítést hajtunk végre hálózatunkon. A tervszerű fejlesztések elvégzéséhez elengedhetetlen a szolgáltatás időszakos szüneteltetése. Ezért a településükön áramszünet várható a következő időszakban:
Köszönjük megértésüket! Üdvözlettel: Lakossági tájékoztató bölcsődei igényfelméréshez Vámospércs településen nem működik önkormányzat által finanszírozott bölcsőde tekintettel arra, hogy a 10 000 fő alatti település nem köteles önkormányzati bölcsődét fenntartani. A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi. XXXI. törvény (továbbiakban: Gyvt.) módosítása következtében, ha bölcsődei ellátásra a településen legalább öt gyermek tekintetében igény jelentkezik, vagy a településen 3 év alatti lakosainak száma meghaladja a negyven főt, az önkormányzat köteles gondoskodni a gyermekek bölcsődei ellátásáról. A bölcsődei ellátás feltételei biztosításnak az Önkormányzat 2020. december 31-ig kell, hogy eleget tegyen. A személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről szóló 15/1998. (IV.30.) számú NM rendelet 34. §-a alapján az Önkormányzatnak igényfelmérési kötelezettsége van. A települési önkormányzat minden év március 1-jéig a helyben szokásos módon felhívást tesz közzé arról, hogy szülő vagy más törvényes képviselő ( a továbbiakban együtt: szülő) április 15-éig jelezheti a települési önkormányzat felé bölcsődei ellátás biztosítása iránti igényét, és minden év március 31-éig megvizsgálja, hogy a Központi Statisztikai Hivatal adott év január 1-jei adatainak alapján a település 3 év alatti lakosainak száma meghaladja –e a negyven főt. Az önkormányzat mini bölcsődei ellátás formájában kívánja biztosítani a bölcsődei szolgáltatást. Kérem a Tisztelt szülőket, hogy igények megismerése, felmérése érdekében szíveskedjenek bölcsődei ellátás iránti igényüket, indokolással együtt 2019. április 15. napjáig a Vámospércs Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Szociális Irodában ( 4287 Vámospércs, Béke u. 1. fsz. 4 ajtó) bejelenteni.
Vámospércs, 2019. február 26. Tisztelettel: Kanyóné Papp Klára jegyző
|
|