Városháza










elugy banner 2Általános tájékoztató

Elektronikus űrlap kitöltésével kezdeményezhető eljárások

E ügyintézés

Elekronikus Fizetési Szolgáltatás tájékoztató

 

A veszélyhelyzet alatti engedélykötelezettségről és az ellenőrzött bejelentésről szóló 190/2020. (V.8.) Kormányrendelet szerinti bejelentés megtehető az alábbi e-mail címen: bejelentes@vamospercs.hu

 

Kedves Vámospércsi lakosok!

 

A Vámospércsi Piac nyitvatartási ideje 2020. május 9-től (szombattól) MEGVÁLTOZIK!

A Vámospércsi piac szombati napokon 6-12 óráig tart nyitva!

  • A 65 év feletti korosztály csak délelőtt 6 és 9 óra között vásárolhat a piacon!
  • A 65 év alatti korosztály csak 9 és 12 óra között vásárolhat a piacon!

Megértésüket köszönjük!

Vigyázzunk egymásra!

Ménes Andrea

polgármester

 

 

 


thinkstockphotos 665515772

A jelenlegi járványügyi helyzetben az a cél, hogy csökkentsük az orvos-beteg találkozást. Ugyanez érvényes az egészséges csecsemő tanácsadásra is. Ezért a tanácsadáson az oltások összevonásra kerülnek, gyermekeik egy időben több oltásban részesülnek, így kevesebb alkalommal kell megjelenniük. Minden alkalommal körültekintően, szigorúan a szakma szabályai és ajánlása szerint járunk el. Kérem a szülők megértését és együttműködését.

Dr. Mechler Andrea
házi gyermekorvos

katonai toborzás kép

A Magyar Honvédség a koronavírus járvány miatt egyik napról a másikra munkájukat vesztett embereknek is szeretne alternatívát kínálni.

A kialakult gazdasági helyzetben sok ember megélhetése került veszélybe. A honvédség őket is szeretné megszólítani, biztos megélhetést és kiszámítható pályaképet kínálva számukra. A toborzás folyamatos országszerte, a szakemberek azonban arra kérik az érdeklődőket, hogy első körben lehetőség szerint inkább telefonon vagy e-mailben keressék őket, elérhetőségeik megtalálhatók a www.hadkiegeszites.hu oldalon.

Az érdeklődők kétféle szolgálati forma közül választhatnak: a szerződéses katonai szolgálat folyamatos munkaviszonyt biztosít, míg a tartalékos szolgálat azoknak szól, akik tanulmányaik vagy meglévő munkahelyük mellett szeretnének részt vállalni a honvédelmi feladatokból. A jelentkezési feltételek közt szerepel a magyar állampolgárság, az állandó belföldi lakóhely, a betöltött 18. életév, a büntetlen előélet, valamint az egészségügyi, fizikai és pszichológiai alkalmasság.

A megbízható fizetésen és a béren kívüli juttatásokon kívül változatos munkakörülmények, valamint számos szakmai kihívás várja a leendő katonákat: nálunk a tehetségtől, a hozzáállástól és a kitartástól függ, hogy ki milyen sikeres lesz, a honvédség pedig támogatja a katonák további szakmai fejlődését. Sokan a katona szó hallatán egyből a terepen lévő, aktív harcoló katonára gondolnak, viszont a támogató beosztások (pl. ápoló, logisztikus, pénzügyes) ugyanolyan fontos szereppel bírnak és – nem utolsó sorban – lehetővé teszik a munkavállalóknak, hogy a korábban megszerzett civil képesítéseiket is hasznosíthassák.

Személyes jelentkezésre a megszokott rendben, hétfőtől csütörtökig 8:00-15:30 óra között, pénteken pedig 8:00-12:00 óráig van lehetőség. A toborzóiroda munkatársai kérik ügyfeleiket, hogy amennyiben a személyes ügyintézés mellett döntenek, előzetesen jelezzék érkezésüket telefonon, vagy elektronikus úton, elkerülve a járványügyi rendszabályok miatt előforduló várakozást.

Póczos Nikolett t. főtörzsőrmester

Fotó: Veres Dénes t. zászlós

MAGYAR HONVÉDSÉG

KATONAI IGAZGATÁSI ÉS KÖZPONTI NYILVÁNTARTÓ PARANCSNOKSÁG

  1. Katonai Igazgatási Központ

Cím: 4026 Debrecen, Péterfia u. 58/a; Telefon: +36 (52) 314-200; mobil: +36 (30) 815-0998

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 

 

 


Debrecen, 2020.04.16.
Április 6-án Hajdú-Bihar megyében is megkezdték a falugazdászok az egységes kérelmek benyújtását
Az első napok tapasztalatai azt mutatják, hogy mind a falugazdászok, mind a gazdálkodók gyorsan alkalmazkodtak a koronavírus-járvány okozta szokatlan helyzethez.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a járványhelyzethez alkalmazkodva egyszerűsítette az egységes kérelmek beadási rendjét, mert fontos, hogy ez az ingyenes szolgáltatás a járvány ellenére is minden gazdálkodó számára elérhető legyen. A falugazdászok minden hozzájuk forduló gazdálkodónak segítenek kérelmük benyújtásában. 2020-ban 43 jogcímen van lehetőség támogatás igénylésére. Az egységes kérelmet továbbra is kizárólag elektronikus úton, a Magyar Államkincstár online felületén lehet benyújtani, a https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/e-ugyintezes oldalon. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara idén is elkészíttette az itt elérhető rövid tájékoztatókat az egyes jogcímekről.
A kérelmek szankciómentes benyújtási határideje: 2020. május 15.
2020-ban az ügyintézés során elsősorban telefonos és e-mailes kapcsolattartásra törekednek falugazdászaink, telefonon keresztül egyeztetik a kérelem tartalmát és az ügyfelek személyes megjelenése nélkül tudják azokat benyújtani. Az első héten már több mint 2000 kérelmet nyújtottak be a Hajdú-Bihar megyei falugazdászok.
A telefonon történő kérelembeadások miatt nehezen elérhetőek falugazdászaink, ezért kérjük, hogy várják türelemmel az ő hívásukat, minden 2019-ben falugazdászon keresztül kérelmet benyújtó gazdát keresni fognak!
Az alábbi linken találják meg a Hajdú-Bihar megyei települések illetékes falugazdászait, akikkel telefonon vagy e-mailben egyeztethetnek időpontot a kérelmeik beadásához.
A falugazdászok elérhetőségeit IDE KATTINTVA tekintheti meg.
A NAK Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóság központi elérhetőségein is jelezhetik kérdéseiket: 06 52 503 310; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kérjük a gazdálkodók együttműködését a kérelmek zökkenőmentes beadása érdekében:
- feltétlenül gondoskodjon e-mail cím megadásáról, amelyen keresztül a falugazdász által benyújtott kérelmet visszaigazolhatja. Saját e-mail cím hiányában családtagja e-mail címe is megfelelő.
- kérjük ellenőrizze, hogy az elektronikus felülethez rendelkezik-e jelszóval, készítse azt elő
Kapcsolat:
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóság: +36 52 503 310; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kissné Gyarmati Ágnes, megyei igazgató; +36 30 694 3498; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
- készítse elő, amennyiben rendelkezik vele, a 2019-es kinyomtatott kérelmét
- készítse elő a gazdaság helyrajzi számait, blokkazonosítóit
- jegyezze fel, hogy melyik táblában, mely helyrajzi számon milyen növénykultúra van/lesz vetve
- gondolja át, hogy milyen jogcímekre szeretne igényelni támogatást
- készítse elő az állatalapú jogcímekhez az ENAR azonosítókat
- erdészeti támogatásokhoz az erdő nyilvántartási, engedélyezési dokumentumokat
Amennyiben szükségessé válna a személyes ügyintézés, arra csak előzetes telefonos időpont-egyeztetés után lesz lehetőség. Irodáinkban tagjaink és munkatársaink egészségének védelmében szigorú járványvédelmi intézkedéseket vezettünk be. Kérjük, csak egészségesen látogassák falugazdász-irodáinkat, az egyeztetett időpontra pontosan érkezzenek, és az irodákba belépve az ott látható egészségvédelmi intézkedéseket tartsák be.
Kérjük, hogy a halasztható, őstermelői igazolvánnyal kapcsolatos és egyéb ügyek intézésével május 15-e után keressék falugazdászainkat!
Azon gazdálkodóknak, akik idén adnak be először támogatási igénylést, az illetékes megyei kormányhivataltól regisztrációs számot és jelszót kell igényelniük, információkérés: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., 06 52/814-520).
Kérjük, az egységes kérelemmel kapcsolatos friss információkért kövessék a kamara honlapját az alábbi elérhetőségen: http://www.nak.hu/component/tags/tag/ek2020
A támogatási törvény lehetőséget biztosít arra, hogy elhunyt ügyfél esetében a hagyatéki végzés hiányában az ügyfél házastársa vagy törvényes rend szerinti örököse vélelmezett örökösként a néhai nevében nyújtson be támogatási kérelmet. Vélelmezett örökösként történő nyilvántartásba vétel csak a hagyatékátadó végzés jogerőre emelkedését megelőzően lehetséges. A vélelmezett örököst az illetékes hatóság (Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal, 4001 Debrecen, Pf. 551 ) a G1060-02 jelű nyomtatvány kitöltésével veszi nyilvántartásba. A vélelmezett örökös új jelszót támogatás igényléshez a G1040-02 jelű nyomtatvánnyal kérhet. A nyomtatványok elérhetőek a MÁK honlapján:
https://www.mvh.allamkincstar.gov.hu/hu_HU/-/hatalyos-ugyfel-nyilvantartasi-nyomtatvanyok-es-kitoltesi-utmutatok
Az egységeskérelem-benyújtási időszak alatt a vonatkozó végrehajtási rendelet lehetővé teszi azt, hogy ha a tavaszi fagykár esemény április 1-je után következik be és a kárbejelentésre nyitva álló határidő az egységes kérelem szankciómentes benyújtására nyitva álló időszakban
Kapcsolat:
Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Hajdú-Bihar Megyei Igazgatóság: +36 52 503 310; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Kissné Gyarmati Ágnes, megyei igazgató; +36 30 694 3498; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
telik le, akkor a kárbejelentés az egységes kérelem szankciómentes benyújtására előírt határidő utolsó napjáig tehető meg.
Az EK beadások időszakában érdemes mérlegelni a szélsőséges időjárás okozta kockázatokat is, melyek a különböző növénybiztosítási lehetőségekkel védhetőek ki. Falugazdászaink ebben is tudnak segíteni tagjainknak. A biztosítás megkötése célszerű továbbá azért is, mert aki a kárenyhítési rendszer tagja, az elemi károk esetén a kifizethető kártérítés teljes összegét csak abban az esetben kapja meg, amennyiben biztosítással is rendelkezik. A biztosítás összegének közel felét a gazdálkodó ráadásul vissza is igényelheti az Egységes Kérelem benyújtásával egyidejűleg.
Az ügyfélnek lehetősége van vis maior bejelentést tenni, amennyiben vis maior helyzet miatt valamilyen támogatási feltételt nem tudott betartani, vagy nem tudja már a betartását vállalni.
Ilyen esetek lehetnek például:
 ha az ügyfél hosszú távú munkaképtelenség – mint pl. kórházi betegellátás – miatt csak május 16. és június 9. közötti időszakban tudta benyújtani az egységes kérelmét;
 ha a bejelentett tábla szélsőséges időjárási körülménnyel érintett és már nem a korábban bejelentett növény található meg az adott táblán vagy annak egy részén;
 ha a mezőgazdasági területek erdősítése jogcímre benyújtott jogutódlási kérelme tárgyában nem kapott május 15-ig határozatot, ezért csak május 16. és június 9. közötti időszakban tudta benyújtani a kifizetési kérelmét.
A bejelentés határideje: a vis maior esemény bekövetkezésétől számított 21 napon belül. Ha a vis maior esemény az ügyfelet a bejelentésben akadályozza, attól az időponttól számított 21 napon belül, amikor az ügyfél olyan helyzetbe kerül, amely lehetővé teszi, de legkésőbb a vis maior bekövetkezésétől számított 6 hónapon belül kell benyújtani.

 

 

 

Felhívja a bíróság a civil szervezet figyelméta következőkre:Magyarország Kormánya által a 40/2020. (III. 11.) Korm. rendelet 1. §-ávalkihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel meghozott 46/2020. (III. 16.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdéseértelmében rendezvény helyszínén a résztvevők számától és a rendezvény helyszínétől függetlenül tilos tartózkodni. Gyűlés helyszínén tartózkodni tilos.Magyarország Kormányának 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelete 3. §(1)-(2)bekezdéseinek értelmébena jogi személy döntéshozó szervének üléseideértve küldöttgyűlést ésa részközgyűlést is nem tartható meg olyan módon, hogy az a tag személyes részvételét igényelje,abbanaz esetben sem, ha az ülés e rendelet hatálybalépésekor már összehívásra került.A jogi személy döntéshozó szervénekülése a tag elektronikus hírközlő eszköz igénybevételével történő részvételével tartható meg, vagyhatározathozataláraha a jogi személyre vonatkozó törvényi előírás az ülés tartása nélküli döntéshozataltnem zárja ki az ügyvezetés kezdeményezésére ülés tartása nélkül is sor kerülhet,akkor is, ha a jogi személy létesítő okirata e lehetőségekről és annak feltételeiről nem, vagy e rendeletbenfoglaltaktól eltérően rendelkezik.A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 3:20. § (1) bekezdéseértelmében:ha a létesítő okirat a határozathozatalt ülés tartása nélkül is lehetővé teszi, az ilyen határozathozatalt az ügyvezetés a határozat tervezetének a tagok vagy alapítók részére történő megküldésével kezdeményezi. A tagok vagy alapítók számára a tervezet kézhezvételétől számított legalább nyolcnapos határidőt kell biztosítani arra, hogy szavazatukat megküldjék az ügyvezetés részére.A (2) bekezdés szerintaz ülés tartása nélküli döntéshozatal során a határozathozatali eljárás akkor eredményes, ha legalább annyi szavazatot megküldenek az ügyvezetés részére, amennyi szavazati jogot képviselőtag vagy alapító jelenléte a határozatképességéhez szükséges lenne ülés tartása esetén.A (4)bekezdés értelmébenaszavazásra megszabott határidő utolsó napját követő három napon belül-ha valamennyi tag vagy alapító szavazata ezt megelőzően érkezik meg, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napjától számított három napon belül -az ügyvezetés megállapítja a szavazás eredményét, és azt további három napon belül közli a tagokkal vagy az alapítókkal. A határozathozatal napja a szavazási határidő utolsó napja, ha valamennyi szavazat korábban beérkezik, akkor az utolsó szavazat beérkezésének napja.A fentiek értelmébentehát a civil szervezet legfőbb szerve: a közgyűlés, azaz a tagok összessége még abban az esetben is jogosult ülés tartása nélkül döntést hozni, amennyiben a hatályos alapszabály ezt kifejezetten kizárja,azonban szem előtt kell tartania a következőket:A102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet 4. §(1)-(2) bekezdéseiértelmében:Ha a jogi személy létesítő okirata az elektronikus hírközlő eszközök használatának, illetve az ülés tartása nélkülidöntéshozatalnak a szabályairól nem, vagy e rendeletben foglaltaktól eltérően rendelkezik, ezeknek a szabályoknaka megállapítására és a tagokkal való közlésére a jogi személy ügyvezetése több önállóan eljáró vezetőtisztségviselő esetén a munkáltatói jogok gyakorlására feljogosított vezető tisztségviselő jogosult a következőrendelkezések betartása mellett:

a) a napirendrevonatkozó részletes tájékoztatás nem mellőzhető [Ptk. 3:17. § (3) bekezdés], és a határozattervezetét a taggal közölni kell,b) elektronikus hírközlő eszköz útján való jelenlétre vonatkozóanba) meg kell határozni az igénybe vehető elektronikus hírközlő eszközöketés informatikaialkalmazásokat, ésbb) ha a jogi személy ügyvezetése a tagokat (képviselőiket) személyesen nem ismeri, meg kell határoznia személyazonosság igazolásának módját,c) ülés tartása nélküli döntéshozatal eseténca) a szavazat megküldésére legalább 15 napot kell biztosítani,cb) a Ptk. 3:20. § (2) és (4) bekezdését alkalmazni kell,cc) a tag a döntéshozó szerv ülésének összehívását vagy az elektronikus hírközlő eszköz útján valómegtartását nem kezdeményezheti,cd) a tag szavazata akkor érvényes, ha abból egyértelműen megállapítható a tag személye(név, lakóhely vagy székhely, szervezet esetén képviselőjének neve), a szavazásra bocsátotthatározattervezet megjelölése több határozati javaslat esetén a határozattervezetek sorszáma ésaz arra adott szavazat, ésce) a tag a szavazatát a 7. §-ban meghatározott módon is megküldheti.A (3) bekezdés értelmében a jogi személy erre kijelölt vezető tisztségviselője vezeti le a döntéshozó szerv ülését és készíti el a döntéshozó szerv ülésének jegyzőkönyvét. A jegyzőkönyvben rögzíteni kell az ülés megtartásának körülményeit is. Jelenléti ívet nem kell készíteni, azonban a jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az ülésen elektronikus hírközlő eszköz útján részt vevő tagok adatait. A jegyzőkönyvet az ülést levezető vezető tisztségviselő írja alá.A 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet 5.§(1)bekezdése kimondja, hogyha a 3. § (3) bekezdésében meghatározott eset nem áll fenn, a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadásáról,az adózott eredmény felhasználásáról és a döntéshozó szerv hatáskörbe tartozó,azonban a jogi személy törvényesműködésének fenntartásához, a veszélyhelyzet miatt kialakult helyzet kezeléséhez szükséges, valamint az észszerűés felelős gazdálkodás körében felmerülő halaszthatatlan ügyekben a (2) bekezdésben meghatározottkorlátozásokkal a jogi személy ügyvezetése határoz.A (2) bekezdés a)-c) pontjai szerint ajogi személy ügyvezetésea) a jogi személy létesítő okiratát nem módosíthatja, kivéve, ha arra a veszélyhelyzet ideje alatt hatályba lépőjogszabály rendelkezése alapján van szükség,b) a jogi személy jogutód nélküli megszűnéséről nem dönthet,c) a jogi személy átalakulását, egyesülését vagy szétválását nem határozhatja el és folyamatban lévőátalakulásban, egyesülésben vagy szétválásban a döntéshozó szerv hatáskörébe tartozó kérdésben nemdönthet.A 102/2020. (IV. 10.) Korm. rendelet 6. § (1) bekezdése szerint:ajogi személy vezető tisztségviselőkből álló ügyvezető testülete, felügyelőbizottságaüléseit elektronikus hírközlő eszköz útján vagy más személyazonosítást lehetővé tevő elektronikus eszközigénybevételével is megtarthatja, vagy írásbeli egyeztetést folytathat, és a jogi személy irányításával kapcsolatosdöntéseket írásban is meghozhatja.Ha az elektronikus hírközlő eszköz vagy más személyazonosítást lehetővé tevőelektronikus eszköz útján való tanácskozás és döntéshozatal szabályaira nincs elfogadott eljárásrend vagy az eltéraz e rendeletben foglaltaktól, az ülésezés és a döntéshozatal szabályait a testület elnöke, akadályoztatása eseténhelyettese, ennek hiányában az elnök által kijelölt, mindezek hiányában az ügyvezetés által felkért tag határozzameg és közli az érintettekkel. Az írásbeli egyeztetés és döntéshozatal elektronikus üzenetváltással (e-mail) istörténhet.Felhívja végül a figyelmét a bíróság a civil szervezetnek, hogy lehetősége van a hiánypótlási határidő meghosszabbítása iránti kérelem benyújtására,melyet a „Hiánypótlási határidő hosszabbítása iránti kérelem” elnevezésű, PK-26 jelű űrlapon tud joghatályosan előterjeszteni. Az űrlapot a https://birosag.hu/nyomtatvanyok/egyeb-kerelem-fellebbezes-hianypotlas/hianypotlasi-hatarido-hosszabbitas-irantiweboldalróltudja letölteni, ahol kitöltési útmutatót is talál.

 

 

 

Hirdetési felülettel segíti a helyi termelőket az Agrárminisztérium és a Nébih

Hirdetési felülettel szeretné segíteni a helyi termelők és potenciális vásárlóik összekötését az Agrárminisztérium és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) – jelentette be Zsigó Róbert élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkár. A kezdeményezés célja, hogy bővüljenek a nehéz helyzetbe került magyar termelők értékesítési lehetőségei. A felület elindításának első lépéseként a termelők regisztrációját várják, ami egy egyszerű űrlap kitöltésével megtehető a hivatal https://portal.nebih.gov.hu/termelo-kereso oldalán.

A koronavírus járvány miatt a helyi termelők többsége nehéz helyzetbe került: egyre több piac zárja be kapuit, más értékesítési felület hiányában pedig a termelők nehezen találnak vevőt terményeik, termékeik számára. Az Agrárminisztérium folyamatosan keresi a lehetőségeket e nehézségek megoldására. Az elmúlt hetekben többek között szorgalmazták a piacok megfelelő óvintézkedések mellett történő újranyitását, de a vendéglátók és közétkeztetők figyelmét is felhívták a helyi termékek előnyeire – emlékezetett az államtitkár.

A magyar termelők segítésének egyik új eleme a „termelő kereső” felület elindítása. Az érdeklődő őstermelők és kistermelők a https://portal.nebih.gov.hu/termelo-kereso oldalon érhetik el a regisztrációhoz szükséges űrlapot. Nevük és elérhetőségeik mellett az általuk kínált főbb terméktípusokat, valamelyik szakmai azonosítójukat kell megadniuk, továbbá, hogy vállalnak-e kiszállítást. A vásárlók, azaz a lakosok és szolgáltatók (kereskedők, vendéglátók, étkeztetők) a későbbiekben ugyanezen oldalon tájékozódhatnak arról, hogy kik és mit kínálnak eladásra a környékükön. A kereshető adatbázis mellett az adatok térképen is megjelennek, még könnyebbé téve a böngészést.

Zsigó Róbert államtitkár kiemelte, hogy az értékesítés folyamatában az agrártárca és a Nébih nem vesz részt, a felülettel kizárólag a kapcsolatfelvétel lehetőségét szeretnék segíteni a lakosság, a szolgáltatók és a helyi termelők között. A helyi termék választása ugyanis mindenki számára előnyös. A vásárlók közvetlen környezetükben, így fenntarthatóbb módon juthatnak kiváló minőségű, magyar alapanyagokhoz, élelmiszerekhez. Vásárlásukkal pedig támogatják a nehéz helyzetbe került helyi termelőket, akik így tovább folytathatják értékes munkájukat.

AM Sajtóiroda

 

 

Menes_Andre
Ménes Andrea
Polgármester